hsjoblom.blogg.se

Pomolog på besök

Publicerad 2020-10-04 13:27:48 i Allmänt,

Igår lördag drog jag dit en pomolog till UD på nytorget. Kul!
Många kom förbi med sina äpplen. 
(null)
(null)

(null)

Självklart tog jag med mig från vårt äppelträd. Vi har ju ett träd men två sorter. Här är de;
(null)

Ena var jag ganska säker på sen tidigare...Åkerö. Klassikt äppelsort i gamla trädgårdsstäder. 
(null)
(null)

När det gäller den andra sorten, som är på en gren hos oss hade jag ingen aning vilken sort det var. Den har liksom parat sig med grannens äppelträd. Den kanske trodde att gräset är grönare på andra sidan häcken, men den behöver också klippas! Man ska undvika att inleda förhållande med grannen. Menmen, äpplet är gott! Och vad var det för sort då?
Jo...Wealthy. 
(null)

Mysigt att hänga på söder ibland, Josefine och grabbarna unnade sig en restaurangbesök/parkhäng medans jag hjälpte äppelmannen. 
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela