hsjoblom.blogg.se

Joesjö/Tärnaby

Publicerad 2017-07-16 23:12:59 i Allmänt,

Ojojoj, vilka dagar vi haft! Jag är så himla nöjd😄😄😄. Här kommer några smakprover från dagarna. 



Vi lämnade Ängby vid 15,30 tiden, för att komma till Dorotea vid 23-tiden.
Planen var att hålla Lasse vaken till 17 då vi skulle stanna för att äta.
Vi hann inte ens ut på Bälstavägen för detta hände....

Menmen, han fick sova i 30 min sen fick han paddan😄
Josefine snodde min telelfon för att dumma sig, straffet är att bilden kommer upp på Sveriges mest lästa blogg.
En bild som smet in lite fel, denna bild skulle in senare för att visa skillnaden på värmen ute gentemot när vi lämnade Ängby😄
Kaffe är viktigt att ha med sig när man ska bila långt
Efter mat vid 17, och pyjamas ombyte vid 19 så var grabbarna redo att somna👍
Grabbarna somnade såklart, allt enligt plan. Jag o Josefine lyssnade på Karlavagnen😄
Framme vid Sheraton i Dorotea!
Sen dagen efter, när vi hade ätit frukost så klämde vi de sista 35 milen. Inga problem då heller. Men skönt att vara framme😄
Efter lite lek och en god lunch så begav vi oss ut på en utflykt. Tom med Lasse promenerade...skräll.
Fin bild på Marianne, Josefine och Lasse
Friends forever
Jag o Josefine besteg Atoklimpen. Sjukt kul!
Sanslöst utsikt
Observera hatten
K1 kan slänga sig i sjön😄
Snö
Väl hemma i huset igen så kunde man fortsätta att njuta av underbar utsikt
Som en tavla
Jag tänker på min mormor när Marianne och PA eldar så här
I brist på leksaker så finner man andra leksaker (som den kloke Sara brukar säga)
Tvätta/Duscha ute, finns det något härligare👌
Sämre väder dag 2, men Lasse lekte själv ett bra tag ute (skräll nr två).
PA och Lasse körde bowling😄
Fina paret
Sen åkte vi över till Norge en snabbis också, det är ju bara 4-5 km till gränsen.
Dags att hugga ut lite skog snart, för att visa gränsen tydligare.
Underbar utsikt även i Norge
Bra utsikt även från dasset😄. Blev många bilder på utsikten känner jag haha
Radhus för fåglarna
Sen begav vi oss in till Tärnaby för att hälsa på Josefines farmor. Lasse förstod allvaret och ville göra sig fin.
Fyra generationer
Lasse och Olle (även jag) var så himla duktiga och lekte själva och med varandra❤️
Olle jagade bollar mest hela tiden
I ett av rummen där Farmor Karin bor så hängde en mycket fin bild på Palme. Självklart var det PA som hade tagit den.
Sen blev det en tur för att se "Anjabacken"
Och "Ingemarbacken". Kul!
På samma gata låg huset där Anja Pärsson växte upp i
Samt där Stig Strand och även Ingemar växte upp i
För att runda av detta monsterinlägg som har tagit 45 min, så vill jag och mina fina tacka för allt. Inte minst den goda maten som alla fyra tycker så mycket om😄. Se nedan på mästerkocken Mariannes utekök btw👍
Sen är jag sjukt imponerad av dessa två, som har varit hur glada som helst!
Ses nästa år😄. Då tar vi med lite bättre väder också👊

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-16 23:38:03

Välkomna tillbaka. Jättekul att ni varit här. 😃/ Mariann och PA

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-16 23:38:04

Välkomna tillbaka. Jättekul att ni varit här. 😃/ Mariann och PA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela