hsjoblom.blogg.se

Det gäller att göra rätt för sig...

Publicerad 2016-08-08 22:54:54 i Allmänt,

Lasse är väldigt förljust i "återvinning", så idag gjorde vi en utflykt till de gröna boxarna😄

Lasse är väldigt ordningsam. Det går inte fort men rätt blir det!
Slänga glas är roligast såklart
20 min senare...gäller att inte vara stressad...
Väldigt skön bild, kolla kläderna och inte minst skorna. Han är bara 2,5 år, men skulle kunna vara 75 år😊
Men som sagt, ordningsam är han. Korkarna ska bort...
Jag hade även lite soja kvar i en flaska som jag fick hälla ut (han var väldigt tydlig där)
Tejp och kartong hör inte ihop enligt Lasse...
Tejp ska till plast och kartong til kartong...
Ytterligare 35 min senare...
Men trägen vinner, nu är vi klara!
Mods-Lasse är redo att promenera hem. Vi pratade om att kanske ha med fika nästa gång det är dax för återvinning.

Kommentarer

Postat av: Kerstin Sjöblom

Publicerad 2016-08-09 19:50:40

Bra Lasse! Du är duktig som ser till pappa, så att han inte slarvar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-09 22:40:39

Det här skulle kunna bli en fin och lärande barnbok. Du är då för bra att berätta era historier. Hälsningar Mariann
Men det där med tejpen, är du säker på att det är plast? Brännbart? Lasse kanske vet.

Svar: Haha, det är nog brännbart...men fanns ingen där och skulle kännas konstigt att ta hem tejpen och slänga den i papperskorgen:). Nästa gång Lasse hälsar på hos er så kanske det finns lite att kasta för honom😄
hsjoblom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela